Nápad letět
Cessnou 182 do Jižní Afriky nevzniknul najednou.Rodil se postupně.
Na začátku
byla moje druhá letecká návštěva Jižní Afriky.Letecká myšleno tak, že jsme si v Britsu který leží cca 80 km
severně od Johannesburgus Petrem
půjčili od Rainera letadla a mohli tak pozorovat úžasně se
měnící přírodu ze vzduchu.Za můj kontakt
s Raineren vděčím právě Petrovi, který se s Rainerem znal z doby
jeho aktivního závodění v přesném létání a navigaci v kategorii ultra
lehkých letadel.Rainer totiž právě tuto
kategorii letadel nejen že létá ale hlavně produkuje. Tedy staví.V dobách největší slávy i 10 letadel ročně.
Jako pilot
sportovních a těžších letadel přiznávám můj jistý prvotní despekt ke kategorii
UL (tedy „ultralajtů“) ale V Jižní Africe jsem měl možnost vice nakouknout
pod pokličku a pochopil jsem, že když se věci dělají pořádně „není žádných
malých rolí“. Tedy že dobře profesně provedené UL letadlo je stroj bezpečný a
navíc velmi ekonomický.
Proč jsem
tedy pojal myšlenku létat nad Afrikou Cessnou 182 a ne dále UL když je tak
chválím ? UL kategorie a to i přez to že zde v Africe vlastně není známa a
Rainerovy letadla jsou zde certifikovány bez limitu maximální vzletové
hmotnosti, jsou přece jen lehká dvojmístná letadla s omezeným prostorem
pro zavazadla a jejich chování v termickém a turbulentním prostředí afriky
horší než u téměř 3x těžší Cessny. (to je fyzika, která se nedá ošidit)
Dalším
momentem bylo využit Cessnu, která mi málo využitá
stála v hangáru
v Čechách. Létání po Africkém
kontinentu mi přišlo jako daleko
zajímavější
a smysluplnější, než létat po středních
Čechách a blízkých evropských
destinacích.
Výsledkem
výše popsaných pocitů a faktu bylo,že
jsem u jednoho večerního posezení v Jižní Africe pojal myšlenku převést na
čas moji Cessnu sem na jih.
Dokument bez názvu
STATISTIKY LETU:
Přelet z
Prahy do
Jižní Afriky: 11110 Km
Letova doba celkem: 50h37min
Soubory kml zde ke stažení lze
otevřít
v aplikace Google Earth, nebo
Google maps.